بهترین موتور آسانسور ایران | معرفی انواع آن

یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های نصب آسانسور و پیمانکاران ساختمان در تامین قطعات، انتخاب موتور آسانسور باکیفیت و در عین حال اقتصادی است. انتخاب بهترین موتور آسانسور از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار حائز اهمیت است چرا که نقش کلیدی بر قیمت تمام شده‌ی آسانسور و کارایی کل سیستم دارد.

موتور آسانسور وظیفه تامین نیروی لازم برای جابجایی کابین را بر عهده دارد و مهمترین قطعه آسانسور بشمار می‌رود. در حال حاضر انواع مختلفی از بهترین موتورهای آسانسور داخلی و خارجی در بازار موجود است که به لحاظ کیفیت، قیمت و قدرت با یکدیگر متفاوت اند. بهترین موتور آسانسور از نظر متخصصان و کارشناسان، موتورهای ساخت کشور ایتالیاست اما برندهای بسیار زیادی ایرانی و خارجی به لحاظ کیفیت و قیمت با یکدیگر در حال رقابت هستند که در این مقاله به مقایسه‌ی آنها خواهیم پرداخت.

موتور آسانسورهای خارجی

اکثر کارشناسان و فعالان صنعت آسانسور معتقدند که کشور ایتالیا سازنده‌ی بهترین موتورهای آسانسوردر کل دنیاست وشرکت های معتبری مانند آلبرتوساسی، سیکور، فیا، ایتال و مونتاناری از معتبرترین برندهای ایتالیایی هستند. کشور ایتالیا با بکارگیری دانش روز و ابزارآلات و ماشین های تولیدی بسیار پیشرفته و مدرن توانسته بالاترین کیفیت را در صنعت موتورهای آسانسور فراهم سازد. کشورهای دیگر مانند اسپانیا، آلمان، ترکیه و چین نیز در بازار بین المللیِ موتور آسانسور وارد رقابت شده اند. موتور گیربکس آلبرتوساسی ساخت ایتالیا و موتور گیرلس زیلابگ ساخت آلمان از بهترین برندهای موتور آسانسور بشمار می روند که دارای توان و قدرت استارت و همچنین طول عمر بالایی هستند.

برند انواع موتورهای خارجی و وارداتی

بهترین موتور آسانسور خارجی گیرلس

در ادامه به معرفی برترین موتورهای آسانسور گیرلس وارداتی موجود در بازار ایران خواهیم پرداخت.

اگر قصد خرید موتور آسانسور وارداتی دارید در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید که عناوین این برندهای خارجی در محصولات ایرانی نیز استفاده می شود که گاهی آسانسورهای مونتاژی و یا الهام گرفته از نمونه های خارجی هستند. در زمان خرید به کشور سازنده و همچنین اصل بودن محصول توجه نمایید.

موتور آسانسور زیلابگ ساخت آلمان

در حال حاضر یکی از بهترین موتورهای گیرلس وارداتی در کشور؛ موتورهای زیلابگ هستند که نسبت به سایر برندها از قیمت بالاتری برخوردارند. این موتورها طراحی و ساخت کشور آلمان هستند. موتورهای گیرلس به دلیل قابلیت نصب موتور در سیستم موتورخانه و بدون موتورخانه یا همان MRL از محبوبیت بالایی برخوردارند. این نوع موتورها کاملا منطبق با استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید می‌شوند.

وجه تمایز موتورهای زیلابگ آلمان نسبت به سایر موتورها، درایو و اینورتر تخصصی این موتورهاست که کاملا طراحی وساخت شرکت زیلابگ است. این اینورترها بصورت تخصصی فقط برای استفاده در صنعت آسانسور طراحی و تولید شده است. به دلیل همین هماهنگی با سایر فاکتورها، حرکت نرم و راحت و کاربری آسانی را برای آسانسور فراهم می سازد. آن از نکات حائز اهمیت در موتورهای زیلابگ مونتاژی بودن ترمز‌های آن است که در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض نیاز به ابزارآلات خاص می‌باشد.

موتور آسانسور زیلابگ

موتور آسانسور آلبرتوساسی ساخت ایتالیا

موتور ساسی که با نام های دیگر همچون موتور آلبرتوساسی ایتالیا نیز شناخته می‌شود به دلیل کیفیت بی‌نظیر از محبوبیت بالایی نزد نصابان و شرکت‌های نصب آسانسور برخوردار است. موتور آلبرتوساسی معتبرترین برند آسانسور و یکی از محبوب ترین ها در ایران و حتی بازار بین المللی است. این موتور از حدود ۲۰ سال پیش در لیست موتورهای وارداتی بوده و به طور تقریبی در حدود ۵۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دستگاه موتور آسانسور را در بازار ایران به طور سالانه به فروش می رساند.

موتور ساسی ایتالیا

موتور آسانسور هوبر ایتالیا

کشور ایتالیا را باید پادشاه تولید موتورهای آسانسور معرفی نمود چرا که بهترین برندهای این حوزه متعلق به کشور ایتالیاست. برند موتور آسانسور هوبر (Huber) نیز یک برند ایتالیایی است که از سال 2014 شروع به فعالیت کرده است. اگر به دنبال یک موتور خارجی با کیفیت ایتالیایی هستید و در عین حال نرمی در حرکت ، عدم لرزش ، مصرف بهینه انرژی و عدم تخصیص فضای ساختمان به موتورخانه هستید ، این برند می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

موتور آسانسور هوبر

موتور آسانسور آرکل ترکیه

شرکت آرکل ترکیه در سال 1998 تاسیس و در سال 2005 و 2006 اولین موتور آسانسور خود را طراحی؛ تولید و تجاری سازی کرد. موتور آسانسور آرکل هم اکنون محصولات خود را به بسیاری از کشورها مانند خاورمیانه ، آفریقا ، اروپا ، آسیا و حتی استرالیا صادر می کند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

موتور آسانسور آرکل

موتور آسانسور مونتاناری ایتالیا

یکی دیگر از موتورهای آسانسور تولید شده در کشور ایتالیا، برند مونتاناری است که از سال 1970 شروع به فعالیت نموده و در شهر مودنا ایتالیا مشغول به فعالیت است. این شرکت موتورهای گیربکس، گیرلس و سایر تجهیزات آسانسور را تولید و صادر نموده با نمونه های مشابه خود در حال رقابت است. این موتور ایتالیایی یکی از قدیمی ترین موتور گیربکس های آسانسور است که در بازار ایران کاملا شناخته شده است. از مدل های این موتور گیربکسی می توان به M75s ، M73s و M76s اشاره نمود که هر کدام دارای توان و ظرفیت متفاوتی هستند. این برند نیز در در سطح بین المللی دارای کیفیت مطلوبی است.

بهترین موتور آسانسور خارجی گیربکس

در ادامه به معرفی بهترین برندهای موتور آسانسور وارداتی خواهیم پرداخت. همانطور که می بینید ایتالیا در زمینه ی تولید بهترین موتورهای گیرلس نیز پرچمدار بازار است.

موتور آسانسور آلبرتوساسی ساخت ایتالیا

همانطور که در بخش موتورهای گیرلس توضیح دادیم، محصولات آلبرتوساسی ایتالیا از معتبرترین و باکیفیت ترین موتورهای آسانسور بشمار می رود. این شرکت علاوه بر موتورهای گیرلس، موتورهای گیربکس نیز طراحی و تولید می نماید. این موتور می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای کارفرمایان ساختمانی جهت اجرای پروژه های ساختمانی باشد.

موتور آسانسور گیرلس ساسی

موتور آسانسور سیکور ساخت ایتالیا

موتور سیکور ایتالیا یکی از محبوب‌ترین برندهای موتور آسانسور جهان است که با عنوان موتور الکمپ در بازار ایران شناخته شده است. این موتورها از جمله موتورهای وارداتی موجود در بازار هستند که به جهت قیمت و کیفیت مناسب، ازمحبوبیت بالایی نزد پیمانکاران و شرکت های نصب آسانسور برخوردارند.

در زمان خرید موتورهای سیکور به اصل بودن محصول توجه نمایید. همچنین در صورتی که قصد خرید موتور سیکور ایتالیا را دارید، به سازنده ی موتور در مشخصات فنی توجه نمایید.

موتور آسانسور ایتال ساخت ایتالیا

موتور آسانسور ایتال گیرز نیز در کشور ایتالیا ساخته می شود که در مقایسه با سایر موتورهای ساخت ایتالیا قیمت مناسب‌تری دارد. موتورهای گیربکسی ایتال در توان های مختلف (۵٫۵ کیلو وات ، ۶٫۱ گیلووات ، ۷٫۳ کیلوات و … ) و در دو نوع با یاتاقان و بدون یاتاقان طراحی و به تولید انبوه رسیده و توانسته است از پرفروش‌ترین‌های سالیان گذشته باشد.

موتور ایتال نیز مانند موتور سیکور ایتالیا مطابق با استاندارد جهانی EN81 با کیفیت بالا و کنترل دقیق تولید شده است و محصولی با استاندارد و کیفیت بالاست که از لحاظ قیمت می تواند با سایر موتورهای ساخت ایتالیا رقابت کند.

موتور آسانسور ایتال

موتور آسانسور فیا ساخت ایتالیا

یکی دیگر از برندهای مطرح ساخت ایتالیا، برند فیا است که کمتر در بازار رقابتی ایران دیده می‌شود. کلیه قطعات موتورهای آسانسور فیا از مرحله پردازش تا تولید همگی در کشور ایتالیا انجام می‌شود. تمام موتورهای ساخت شرکت مطرح فیا دارای استاندارد و گواهینامه‌های بین‌المللی همچون استاندارد EN81 اروپا هستند.

موتور آسانسور فیا

بهترین موتور آسانسور ایرانی

در کنار برندهای مطرح آسانسور در دنیا، ایران نیز توانسته موتورهای باکیفیت و مناسب جغرافیای ایران تولید نماید که از لحاظ قیمت قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی خود هستند. موتور آسانسور بهران، کوپل IR10 و IR20، WSR، فرشباف و الکو از معتبرترین برندهای ایرانی هستند. البته قطعات برخی موتورهای آسانسور ایرانی تماما در ایران تولید نمی شوند و اسمبل آنها در ایران انجام می شود که در ادامه به معرفی هرکدام خواهیم پرداخت.

موتور آسانسور بهران

موتورهای آسانسور بهران در کشور ایران طراحی و به تولید انبوه رسیده است که یکی از پیشتازان و نوآوران ایرانی در عرصه آسانسور است. این موتورها بر اساس نیاز و جغرافیای ایران تولید شده و تمامی مشتریانی که از این موتور خرید کرده اند رضایت خود را اعلام نموده اند. یکی از مهم ترین ویژگی های موتورهای بهران حرکت نرم و بدون لرزش و شوک حرکتی است که همین امر سروصدای آسانسور را کاهش می دهد. از نکات و ویژگیهای دیگر موتور آسانسور بهران کاهش قابل ملاحظه انرژی و برق است.

موتور آسانسور بهران

موتور آسانسور IR10 و IR20 کوپل (محصول مشترک)

شرکت آسانسور کوپل در سال 1370 تاسیس شد و در همان سال با اخذ نمایندگی شرکت سیکور فعالیت خود را گسترش داد. کوپل در سال 73 با جلب همکاری شرکت ویتور و موافقت اصولی از وزارت صنایع جهت ساخت موتور آسانسور اقدام به تاسیس کارخانه در شهرک صنعتی مبارکه اصفهان، فعالیت خود را درزمینه ساخت موتور گیربکس ، درب اتوماتیک و غیره آغاز کرد.

موتورهای IR10 و IR20 که محصولی مشترک، بین شرکت ایرانی کوپل و شرکت پریمو هند است، بر اساس طراح و تکنولوژی PRIMO ایتالیا طراحی به صورت SKD از هند وارد شده و در ایران مونتاژ می‌شود. این دو موتور یکی از برترین موتورهای آسانسور ایرانی بشمار می روند.

موتور آسانسور کوپل IR10 یکی از بهترین موتور های گیربکس ساخته شده در داخل کشور است و به دلیل داشتن قیمت مناسب یکی از رقیب‌های موتورهای خارجی مشابه می‌باشد. موتورهای Kouple IR10 و Kouple IR20 بر اساس طراح و تکنولوژی PRIMO ایتالیا بوده و تولید کشور هندوستان می‌باشد و در کشور ایران با بهترین کیفیت ممکن مونتاژ می‌شود.

موتور آسانسور کوپل ir10

یکی دیگر از موتورهای ایرانی مرغوب همین شرکت، موتور گیربکس WSR است که قطعات آن مربوط به شرکت سیکور ایتالیا است که در ایران مونتاژ می شود.

موتور آسانسور ایرانی الکو

شرکت الکترو بالابر کوشا (الکو) در سال 1391 توانست موتوری کاملا ایرانی را به نام الکو تولید نماید و در سال 1391 گواهی نامه اتحادیه اروپا ISO و CE-9001 را برای موتورهای آسانسور الکو کسب نماید. موتورهای الکو با توجه به قیمت مناسب و به مراتب کمتر نسبت به سایر موتورهای گیربکس ایرانی سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده است. موتور آسانسور الکو در بازار رقابتی موتور گیربکس با توجه به شناخت نیاز مشتریان ، در جهت رضایت مندی استفاده کنندگان گام های بلندی را برداشته است.

موتورهای تولیدی الکو توسط متخصصان ایرانی با الهام از تولیدات کارخانه های اروپایی ساسی و سیکور طراحی شده است. موتورهای الکو دارای استاندارد و گواهینامه ملی و بین‌المللی همچون ISO 9001 و CE اتحادیه اروپا می‌باشد. همچنین گواهینامه‌های 18000 و 14000 را نیز کسب کرده است. لازم به ذکر است که موتورهای الکو دارای گارانتی نیز می‌باشد.

موتور آسانسور الکو

موتور آسانسور فرشباف

موتورهای آسانسور ایرانی گروه صنعتی فرشباف با الهام از مدل های ایتالیایی از جمله ساسی، سیکور و ایتال گیرز طراحی و تولید می شوند. موتورهای فرشباف با قیمت بسیار پایینی (نسبت به سایر برندهای ایرانی) در کشور عرضه می شوند و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین موتورهای آسانسور بشمار می رود.

تولید و مونتاژ موتورهای آسانسور فرشباف کاملا در ایران انجام می شود ولی طراحی و تولید آنها الهام گرفته از موتورهای ایتالیایی ساسی و ایتال ایتالیا می‌باشد.

موتور آسانسور وبر (WEBER)

موتور گیرلس وبر (WEBER) اولین موتور گیرلس تولید داخل است که نسبت به موتورهای گیربکس و حتی سایر موتورهای گیرلس از مزیت قیمتی بسیار مناسبی برخوردار است. این نوع موتور در سال 1397 با تاسیس شرکت پاک صنعت موتور با ظرفیت 5000 دستگاه در سال تحت نام تجاری وبر (WEBER) به تولید انبوه رسید و موفق به اخذ نشان CE گردید. اگر به دنبال یک موتور آسانسور با قیمت اقتصادی و در عین حال با کیفیت قابل قبول هستید، موتورهای وبر می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

موتور آسانسور وبر

آشنایی با انواع موتور آسانسور

همانطور که در مقاله انواع موتور گیربکس آسانسور توضیح داده شد، موتور آسانسور در دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:


  • موتورهای گیربکسی


  • موتورهای گیرلسی (بدون گیربکس)

موتور آسانسور گیربکسی سرعت چرخش بالا و قدرت کمی دارد. در این نوع موتور آسانسور، نیروی محرکه از موتور به قرقره کششی از طریق یک چرخ دنده انتقال داده می شود. نحوه عملکرد موتورهای گیربکسی به این صورت است که با وارد شدن جریان برق به موتور، روتور در سیم پیچ موتور شروع به چرخیدن می کند.

چرخش روتور باعث چرخش میله ای که به گیربکس وصل است، می شود. در نتیجه باعث چرخش دنده های گیربکس می شود و نهایتا فلکه گیربکس حرکت کرده و سیم بکسل آسانسور را به سمت بالا می کشد. سرانجام کابین آسانسور و کادر وزنه تعادل، با کنترل تابلو فرمان به سمت بالا یا پایین جابجا می شوند و آسانسور در طبقات جابجا می شود.

مشخصات بهترین موتور آسانسور گیربکس دار و بدون گیربکس

همان طور که اشاره شد بهترین موتورهای آسانسور در دو دسته گیربکس دار و بدون گیربکس (گیرلس) دسته بندی می شوند. موتورهای گیرلس حجم کوچکتر و نصب آسان تری دارند.

معمولا در بهترین موتورهای آسانسور گیرلس، دور موتور حدودا 150 دور در دقیقه است و از این رو صدای بسیار کمی دارد. در حالی که دور موتورهای گیربکس حدود 1500 دور در دقیقه است. به همین دلیل حدود 3.4 برابر برق بیشتری مصرف می کند. بازده موتورهای گیرلس 90% است، در حالیکه بازده موتورهای گیربکسی آسانسور 50% است

موتور گیرلس آسانسور علاوه بر اینکه نیاز به روغن کاری ندارند، با توجه به نوع ساختی که دارند داغ نمی شوند. همچنین در شرایط کار و ترافیک زیاد نیازی به توقف برای خنک شدن ندارد.

آسانسورهای مجهز به بهترین موتورهای آسانسور گیرلس، شروع و توقف های بسیار نرمی دارند، به همین دلیل مسافران سفر مطمئن تری را تجربه می کنند. تمامی قطعات آسانسور همچون موتور، سیم بکسل و لنت ترمز به نرمی حرکت می کنند. به همین دلیل طول عمر بیشتری خواهند داشت.

از دیگر مزایای موتورهای گیرلس نسبت به بهترین موتورهای آسانسور گیربکس دار، امکان استفاده از آنها در آسانسورهای بدون موتورخانه (MRL) است که به دلیل حجم کم موتور و کاهش فضای اختصاص یافته از چاه آسانسور برای استقرار آن می باشد.

مزیت دیگر این نوع موتور آسانسور، عدم نشت روغن و عدم نیاز به تعویض روغن گیربکس است. همچنین موتورهای گیرلس نیاز به سرویس و نگهداری ندارند.

مشخصات بهترین موتور آسانسور گیربکس دار و بدون گیربکس

مزایای آسانسور دارای بهترین موتور آسانسور گیرلس

عملکرد خوب این نوع از بهترین موتور آسانسور، موجب محبوبیت و استفاده بیشتر از آن ها شده است. ساختار تشکیل دهنده موتورهای گیرلس، سنکرون آهنربای دائم است. همچنین به لحاظ مصرف انرژی بهینه و مقرون به صرفه هستند که موجب کاهش مصرف انرژی می شود. امکان حذف موتورخانه آسانسور وجود دارد که برای ساختمان های با فضای کم بسیار مناسب است.

برتری ها و مزایای موتورهای گیرلس نسبت به بهترین موتور آسانسور گیربکس:

  • امکان اجرا در آسانسورهای بدون موتورخانه
  • کاهش مصرف برق و انرژی
  • عدم نیاز به روغن کاری
  • حجم کوچک تر
  • کاهش سر و صدا
  • کاهش هزینه های سرویس و نگهداری آسانسور

تفاوت موتور تک سرعته و دو سرعته

موتور های گیربکسی قابل دسته بندی در انواع زیر هستند:


  • موتور گیربکسی AC تک سرعته
  • موتور گیربکسی AC دو سرعته
  • موتور گیربکسی AC با ولتاژ و فرکانس متغیر
  • موتور گیربکسی DC با ولتاژ متغیر

در موتورهای تک سرعته گیربکسی، برای رسیدن کابین آسانسور به طبقه مد نظر یک سرعت در نظر گرفته شده است. در این سیستم سیم پیچ با برق متناوب کار می کند. از مزایای این نوع از بهترین موتور آسانسور نسبت به موتورهای گیربکس دوسرعته، شتاب گیری بسیار آرام آن است.

برای موتورهای دو سرعته گیربکسی، دو سرعت تعریف شده است. یعنی برای شروع حرکت و دور تند یک سرعت در نظر گرفته شده است و در هنگام توقف و دور کند نیز سرعت دیگری تعیین شده است. در حقیقت از یک موتور با دو سیم پیچ مجزا استفاده می شود.

بهترین برندهای موتور آسانسور

همانطور که در مقاله قیمت آسانسور شرح داده شد، قیمت موتور آسانسور به عواملی مختلفی وابسته است. سرعت موتور، مقدار کیلو وات مصرفی موتور، ارتفاع آسانسور و همچنین ظرفیت آسانسور همگی بر قیمت نهایی بهترین موتور آسانسور اثر گذار هستند. لازم به ذکر است که بهترین موتورآسانسور ایرانی نسبت به نوع وارداتی قیمت کمتری دارد و بسیار مقرون به صرفه هستند.

بهترین موتور آسانسور ساخت ایران عبارتند از:

  • موتورهای آسانسور بهران
  • موتورهای آسانسور یاران
  • موتورهای آسانسور الکمپ تبریز
  • موتورهای آسانسور الکو
  • موتورهای آسانسور پرگاس

بهترین موتور آسانسور وارداتی گیربکس دار عبارتند از:

  • موتورهای آسانسور سیکور ایتالیا
  • موتورهای آسانسور آلبرتو ساسی
  • موتورهای آسانسور مونتاناری ایتالیا
  • موتورهای آسانسور ایتال ایتالیا
  • موتورهای آسانسور فیا ایتالیا
  • موتورهای آسانسور MGT ایتالیا

بهترین موتور آسانسور وارداتی گیرلس عبارتند از:

  • موتورهای آسانسور زیلابگ آلمان
  • موتورهای آسانسور ویتور چین
  • موتورهای آسانسور مونا درایو چین
  • موتورهای آسانسور آلبرتو ساسی
  • موتورهای آسانسور سیکور ایتالیا

بنابراین قیمت بهترین موتور آسانسور با توجه به برند و قدرت آن متفاوت است و همچنین نوسانات بازار در قیمت نهایی اثرگذار خواهند بود. جهت استعلام از قیمت ها از فروشگاه آسانسور کلمان استعلام بگیرد.

بهترین برندهای موتور آسانسور ایرانی و خارجی

بهترین برندهای موتور آسانسور ایرانی و خارجی

سابقه موتور آسانسور بهران نسبت به سایر موتورهای ساخت ایران بیشتر است و یکی از انواع پرفروش بهترین موتور آسانسور است. برند الکمپ تبریز نیز یکی از برندهای با کیفیت ایرانی است که علاوه بر کارایی مطلوب، قیمت بسیار مناسبی دارد. طراحی این موتور بر اساس طراحی موتور آسانسور الکمپ ایتالیا انجام شده است و جز بهترین موتور آسانسور داخلی محسوب می شود.

موتورهای الکو به دلیل قیمت مناسب نسبت به سایر برندها، سهم ویژه ای را در بازار داخلی به خود اختصاص داده اند و از جمله بهترین موتورهای آسانسور شناخته می شوند. موتورهای الکو با توان های 5.5 ،6.1، 7.3 و 9.2 کیلو وات در حال حاضر در بازار موجود هستند.

در زمره بهترین موتور آسانسور خارجی، موتور آلبرتو ساسی علاوه بر کیفیت زیاد، دارای تنوع مدل و ظرفیت است. برند سیکور ایتالیا یکی از معروف ترین و بهترین موتور آسانسور در جهان است که به سه روش نصب می شود. این نوع موتور برای ساختمان هایی که امکان ساخت موتورخانه بزرگ نیست، بسیار مناسب است.

از ویژگی های مهم موتورهای مونتاناری می توان به استاتیک لود، لودینگ مناسب، راندمان بالا و کیفیت و عملکرد مطلوب اشاره کرد به همین دلیل در جایگاه مناسبی در بازار آسانسور ایران برخوردار است و به عنوان یکی از بهترین موتورهای آسانسور شناخته می شود.

موتور جم ایتالیا یکی از بهترین موتورهای آسانسور گیربکس است که شرکت های داخلی برای تولید از آن الگوبرداری می کنند. موتور آسانسور گیرلس زیلابگ از معروف ترین و بهترین برندهای موتور آسانسور مطرح است که در اکثر برج های لوکس از آن استفاده می شود.

خرید بهترین موتور آسانسور

همانطور که توضیح داده شد خرید بهترین موتور آسانسور بستگی به عوامل متعددی دارد. همچنین خرید موتور از فروشگاه و نمایندگی های معتبر یکی دیگر از دغدغه های اساسی خریداران موتور آسانسور است. برای خرید بهترین موتور آسانسور می توانید همین حالا با گروه مشاوره و پشتیبانی کلمان تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره میتوانید بهترین موتور آسانسور را با خیالی راحت از فروشگاه آسانسور کلمان و بخش خرید موتور آسانسور، خریداری کنید.

خرید بهترین موتور آسانسور از فروشگاه آسانسور کلمان
مقالات مرتبط
    • کلمان

دیدگاه شما

ارسال دیدگاه

واتساپ
واتساپ
پاسخگوی سوالات شما هستیم