آسانسور با کیفیت و مشخصات و ویژگی های آن

انتخاب و خرید آسانسور با کیفیت یکی از دغدغه های اصلی ساختمان سازان و مالکان ساختمان ها است. داشتن آسانسور متناسب با شرایط ساختمان و با قیمت مناسب که به عنوان یک آسانسور با کیفیت شناخته شود و مطابق با استانداردها مهم ترین نکات هنگام انتخاب آسانسور است. چگونه تشخیص دهیم آسانسور کیفیت مطلوبی دارد؟ چه عواملی می توانند در داشتن آسانسور با کیفیت تاثیر گذار باشند؟ چه ویژگی هایی را حین خرید آسانسور در نظر بگیریم تا آسانسور با کیفیتی داشته باشیم و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهیم؟ اگر قصد خرید دارید و به دنبال جواب سوالات بالا هستید با کلمان همراه شوید و ادامه مقاله را از دست ندهید.

عوامل موثر برای داشتن آسانسور با کیفیت

کیفیت قطعات، کیفیت تجهیزات نصب شده و کیفیت سرویس و نگهداری از عواملی هستند که بر کیفیت آسانسور تاثیرگذار است. لذت تجربه سفری ایمن و راحت برای مسافران، مستلزم کیفیت بالای محصولات و نحوه نصب و نگهداری از آن است. تغییر سرعت کابین آسانسور و شتاب گیری آسانسور باید به نحوی باشد که موجب فراهم ساختن آسایش و راحتی مسافران شود. هنگام حرکت کابین و یا باز و بسته شدن درب آسانسور، صدای ایجاد شده موجب آزار مسافران نشود. و ارتعاش و لرزش کابین آسانسور در حد بسیار کم باشد.

دلایل لرزش کابین آسانسور را بدانید و به دنبال برطرف کردن آن باشید.

هماهنگی کلیه قطعات آسانسور و قرار گرفتن تمام تجهیزات در کنار هم و منظم و درست کار کردن تمامی این تجهیزات امری ضروری است. باز شدن درب آسانسور باید به گونه ای باشد که دقیقا در تراز طبقه متوقف شود. عملکرد آن باید به طور نرم و ایمن باشد به طوری که به مسافر و بار برخورد نکند. این نکته را به یاد داشته باشید که آسانسوری که قطعاتی با کیفیت متوسط دارد، اما به طرز صحیح نصب شده باشد، بهتر و کاراتر از آسانسوری است که قطعات باکیفیت عالی دارد ولی به درستی نصب نشده است. لذا باید دانست که آسانسور ارزان عمر کوتاهی دارد و هزینه‌های زیادی را به مصرف‌کننده تحمیل می‌کند.

از دیگر فاکتورهای اصلی نشانگر آسانسور با کیفیت، مدت زمان انتظار در طبقه ای که مسافر ایستاده می باشد که در مرحله محاسبات زمان رفت و برگشت کابین آسانسور و سرعت آن تاثیر می گذارد.

قطعات اصلی آسانسور

همانطور که در مقاله معرفی قطعات آسانسور اشاره شد، کلیه قطعاتی که در ساخت آسانسور استفاده شده اند در داشتن آسانسور با کیفیت موثر هستند. وزنه تعادل، کابین، ریل راهنما آسانسور، درب های کابین و طبقات، موتور آسانسور، ترمز و... همه و همه در کیفیت آسانسور نقش دارند. خرید قطعات مرغوب از شرکت های معتبر تضمین بالاترین کیفیت خواهد بود. این نکته را در نظر داشته باشید که برندهای مطرح آسانسور، کیفیت را فدای قیمت نمی کنند و حفظ مشتری برای آن ها بسیار ارزشمند است. پس برای بالابردن کیفیت آسانسور، استفاده از قطعات مرغوب شرط اساسی است. از فروشگاه آسانسور کلمان میتوانید قیمت قطعات مختلف آسانسور را بصورت آنلاین مشاهده کنید و در صورت نیاز اقدام به خرید هر قطعه کنید.

قطعات با کیفیت آسانسور

موتور آسانسور با کیفیت

عملکرد صحیح موتور آسانسور، باعث رفاه حال ساکنان ساختمان و مسافران  آسانسور می شود بنابراین حتما باید هنگام خرید آسانسور به کیفیت موتور توجه شود. در ایران شرکت های زیادی مشغول طراحی و تولید موتورهای آسانسور هستند. این شرکت ها با بهره گیری از دانش مدرن و تکنولوژی پیشرفته، درحال تولید محصولات مرغوب با کیفیت بالا هستند. تمامی محصولات مرتبط با آسانسور که تولید داخل هستند، کلیه مقررات و قوانین استاندارد های جهانی را سپری کرده و منطبق با استاندارد EN81 اروپا می باشند. موتورهای آسانسور نیز کلیه این قوانین را طی کرده اند. از جمله برندهای معتبر و با کیفیت تولید کننده بهترین موتور آسانسور می توان به موتور آسانسور پرگاس ، الکمپ، یاران، بهران و موتور آسانسور الکو اشاره کرد. بهترین موتورهای آسانسور وارداتی به ایران، محصول کشورهای ایتالیا و آلمان هستند.

تولید کنندگان برندهای برتر موتورهای آسانسور به کیفیت و کارایی محصول اهمیت می دهند و به طول عمر قطعه تولیدی توجه می کنند. کیفیت بالای موتور، در داشتن آسانسور با کیفیت بسیار موثر است. تولیدکنندگان آسانسور سعی می کنند برای جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان قبلی، بهترین و مرغوب ترین موتور را روی آن نصب کنند. از این رو پرفروش ترین موتور آسانسور، نوع با کیفیت تر آن است.

قیمت قطعات آسانسور تحت تاثیر عوامل مختلفی است. کیفیت و برند از مهم ترین این عوامل است. این موضوع برای قیمت موتور آسانسور نیز صادق است. از دیگر فاکتورهای موثر در قیمت آسانسور، اصل یا اورجینال بودن موتور آن است. همان طور که می دانیم قیمت موتور نو و اورجینال، نسبت به انواع مشابه بیشتر است. استفاده از موتور اورجینال علاوه بر طول عمر و کارایی بیشتر، به لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. بنابراین برای بالا بردن کیفیت آسانسور، بر اورجینال بودن، نو بودن و با کیفیت بودن موتور آسانسور اهمیت دهید.

تاثیر تابلو فرمان مرغوب در کیفیت آسانسور

تابلو فرمان آسانسور همانطور که در مقالات پیشین گفته شد، جزو قطعات اصلی آسانسور است که در انواع دوسرعته  (AC) و تک سرعته درایو دار (3VF)  تولید می شود. با توجه به این که تابلو فرمان یکی از مهم ترین بخش های الکتریکی و کنترلی آسانسور است، کلیه مدارهای فرمان و ریزپردازنده و قطعات الکترونیکی آن باید از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشند. پار، آریان، آرمان فراز و داتیس از جمله شرکت های تولید کننده تابلو فرمان در ایران هستند که محصول نهایی را با کیفیت بالا به کاربران ارئه می دهند.این موضوع نیز برای داشتن آسانسور با کیفیت نقش دارد.

مقایسه و خرید تابلو فرمان داتیس را از دست ندهید.

تاثیر نوع کابین در کیفیت آسانسور

جدا از بحث سلیقه که در انتخاب کابین مهم است، عوامل دیگری در انتخاب نوع کابین دخیل هستند. انتخاب جنس کابین آسانسور تحت تاثیر عواملی همچون ظرفیت آسانسور، قدرت و توان موتور آسانسور، نوع آسانسور، وزن مجاز کابین، روکار بودن یا نبودن آسانسور، در معرض نور خورشیدن بودن یا نبودن است. لذا برای انتخاب صحیح مناسب ترین جنس کابین، مشاوره با متخصصان مجرب، بسیار راه گشا خواهد بود. مطمئن شوید متریال استفاده شده علاوه بر زیبایی فضا، از کیفیت مطلوبی با توجه به محل و منطقه شما و نوع کاربری آسانسور برخوردار است. جنس کابین های آسانسور اغلب استیل، ام دی اف، فرمیکا و ترکیبی است. جنس کابین آسانسور باید مطابق استاندارد باشد. به عنوان مثال چنانچه از ام دی اف استفاده می کنید، باید از نسوز بودن ام دی اف مطمئن شوید. بنابراین برای داشتن آسانسور با کیفیت، در نظر گرفتن نوع متریال مصرفی در کابین مطابق با شرایط ساختمان الزامی است.

کدام آسانسور را بخریم؟

انتخاب یک شرکت معتبر فروش آسانسور، کمک زیادی در انتخاب بهترین و معتبرترین قطعات آسانسور می کند. با مراجعه به یک شرکت معتبر اطلاعاتی تخصصی و دقیق با توجه به آنالیز ترافیک ساختمان، ظرفیت مورد نیاز، جمعیت ساختمان و ارتفاع ساختمان با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت درخواستی به شما ارائه می شود. پیشنهاد می کنیم "قیمت نهایی" را در کنار "کیفیت مطلوب و نوع طراحی" قرار دهید تا بهترین تصمیم را با توجه به ویژگی های ملک مد نظر بگیرید.

جهت خرید آسانسور با کیفیت و اطمینان از اصل بودن قطعات آسانسور، همین حالا میتوانید از فروشگاه آنلاین آسانسور کلمان خرید کنید.


مقالات مرتبط
    • کلمان

دیدگاه شما

ارسال دیدگاه

واتساپ
واتساپ
پاسخگوی سوالات شما هستیم